Bra kundvård hos Clas Ohlson!

Förra sommaren köpte jag en Sly/Grästrimmer Cotech 40-7947 hos Classe. Redan från början hade jag vissa problem med delar som inte höll. Jag tänkte att man får vad man betalar för och lämnade den i källaren under vintern. När det blev säsong igen i år så tänkte jag ge den ett nytt försök, men den fortsatte att krångla. När det gick åt mer tid till att försöka få den att hålla ihop än till praktisk användning så skrev jag till serviceavdelningen i Insjön och beskrev mitt fall.

Efter en viss mailväxling så beslutade en trevlig man på serviceavdelningen att jag skulle få byta ut mitt exemplar. Jag behövde inte vänta på att få den gamla genomgången på verkstaden, utan kunde åka till Clas Ohlson i Bäckebol och byta rakt av. Den jag fick med mig hem var desstutom monterad och provkörd i Insjön så att det skulle säkerställas att jag inte fick ännu ett måndagsexemplar!

Hur den nya håller i längden vet jag inte, men den har fungerat problemfritt under de tillfällen jag använt den hittills.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *