Det finns ett diskussionsforum upplagt där olika ämnen kan föreslås så att för långa diskussioner kan hållas borta från bloggens kommentarer:
Det finns ett diskussionsforum upplagt där olika ämnen kan föreslås så att för långa diskussioner kan hållas borta från bloggens kommentarer:
Ville varna för att handla på Estella.se! Fick min klänning enligt beställning men den sprack på flertal ställen efter 1 användning och sedan dess är det omöjligt att få kontakt med någon på estella.se för reklamation, trots att de lovar brett på hemsidan att de har fri frakt och retur. BUUUUUUUUUUUUU!
Jag kan verkligen rekommendera Cityparkett.se i Bromma.
Supersnabb och trevlig service. Slipade och lackade vårt golv proffsigt med en dags varsel trots att det var en lördag! Vi behövde snabb hjälp inför en visning. Jag kommer alltid att anlita dem i fortsättningen vid behov. Cecilia
Jag vill varna för att använda Travelink för att boka resan.
Min fru skulle köpa flygbiljett till sin brorson för att han skulle komma och hälsa på. Hon använde Travellink. Allt verkade gå bra. Hon bokade, betalade och fick bekräftelse.
När han så en vecka senare kom till flygplatsen för att åka, fanns det ingen biljett för honom! Flygbolaget hävdade den köpta biljetten hade annullerats några minuter efter köpet! Han ringde och var förtvivlad, när vi redan hade köpt tågbiljett till Arlanda och var på väg att göra oss i ordning för att gå till stationen.
Min fru försökte kontakta Travellink, men det var lördag, så ingen svarade på deras kontor. Till slut fick hon svar på ett mejl. Jo då, de hade annullerat biljetten och påstod att de hade meddelat brorsonen. Meddela henne, som hade betalat biljetten, föll dem visst inte in. De påstod att de måste annullera på grund av ett tekniskt problem. Vilket är rent struntprat. Det finns inga tekniska problem som gör att det först går att boka och betala en biljett och den sedan måste annulleras några minuter senare. Just tekniska problem är en av anledningarna de har i sitt användaravtal som giltig anledning att bryta överenskommelser. Det är tydligt att de hittar på för att låtsas att de hade en giltig anledning att göra som de gjorde.
Min fru begärde att de skulle betala för vår tågbiljett och brorsonens resa till och från flygbiljetten. De vägrade. Vilket inte är så förvånande. Genom att annullera en redan betald biljett, hade de ju visat att de inte är ett seriöst företag. Ett seriöst företag hade erkänt sitt misstag och betalat alla kostnader de hade orsakat.
Vill du vara säker på att biljetten finns när du kommer för att hämta den, använd något annat än Travellink!
Har köpt 8 stolar från Lauritz i Danmark (som numera äger flera auktionsverk i Sverige). Betalade och bokade en transport till Stockholm. Efter en vecka undrade jag varför stolarna inte kommit och Lauritz berättade då att jag inte hämtat stolarna och nu skulle betala en lagringsavgift. Betalade jag inte lagringsavgiften skulle de bekosta lagringskostnaden genom att sälja mina stolar. Hot är m.a.o allt jag får till svar. När jag talat med transportfirman ser de att jag har bokat transporten, men av någon anledning så kommer inte pengarna fram. Fascinerande att varken Lauritz eller transportfirman skickar någon form av information när någonting går fel. Jag gissar att det hela ligger i affärsidén, att de samarbetar med en transportfirma med krångligt betalningsförfarande. På så sätt kan de sälja varorna flera gånger och få både provision och ta ut lagringskostnader. Jag har handlat örhängen och ett par tavlor tidigare. Det var inte helt lätt att få hem varorna och det blev extrakostnader även då. Nu har det dock gått en vecka sedan jag såg att pengarna till transportfirman drogs (efter att ha försökt betala en gång till däremellan inkl. straffavgiften).Det är 3-4 veckor sedan jag betalat stolarna, men jag har fortfarande inte hört ett ljud från vare sig Lauritz eller deras transportföretag om vad som kan ha gått fel. Allt som sker är att de svarar/hotar när jag frågar varför ingenting sker. Pengar har dragits både för transport och varor men inga varor dyker upp. Kostnaden blir snart 3ggr utropspris. Det är definitivt sista gången jag handlar från Lauritz.