Sydafrikanska Vinklubben – Fågel eller fisk?

Sedan vår resa till Sydafrika för snart två år sedan så har vi handlat en hel del viner från Sydafrikanska Vinklubben. Vi har fått det mesta av det vi skall, även om leveranstiderna har varit allt annat än säkra. Ett antal restnoterade viner väntar vi fortfarande på, men vi hoppas på det bästa. På ett antal olika bloggar har det framförts mycket kritik. Även på klubbens Facebooksida förekommer en hel del kritik, men på sista tiden har de börjat att ta bort kritiska kommentarer. Ett allmänt intryck är att de har hopplösa kundtjänstrutiner. Många är det som väntar på tydliga besked om leveranser som inte har kommit på utlovad tid.

Jag hoppas att klubben trots allt är seriös och att detta kommer att fungera framgent. Om man passar på att utnyttja deras erbjudanden så kan man få hem viner till klart vettiga priser.

Det finns ett forum för att samla erfarenheter på här! Följ gärna diskussionen och kom med egna bidrag.

7 reaktion på “Sydafrikanska Vinklubben – Fågel eller fisk?

  1. Har aldrig varit med om ett Interntetbaserat företag som utger sig för att vara så seriösa med sin site kan ha en så total avsaknad av en enkel naturlig Kundvård, Processer och Rutiner. Hur man dessutom kan ha en telefonsvarnade person som ”gatekeeper” så man i princip aldrig kommer fram till Sydafrikanska Vinklubbens kundtjanst@sydafrikanskavinklubben.se
    Telefon: 020 -130 40 50 är för mig en gåta…. Ringer upp gör de aldrig även om det utlovas 🙁

    Mycket STOR varning för detta företags etik och moral när man dessutom förväntas agera bank en längre tid efter blivit lovad en kreditering av utblivna varor.

  2. Tragiskt när ett från början fungerande företag börjar fallera. Det är dessutom ofattbart hur man så fatalt missbrukar ett adressregister med enligt uppgift 9000 medlemmar. Det börjar faktiskt verka som att det är en mycket osäker affär att numera beställa från Sydafrikanska vinklubben – tråkigt nog.

  3. Skrev detta på forumet idag:

    Igår lade jag upp nya ärenden för alla mina utestående leveranser och problem. En ”ticket” för varje enskilt fall. Jag har fått svar på alla. Två ordrar (från augusti) hade blivit ”felbehandlade” och krediteras. Om jag inte frågat efter dem, vad hade hänt då? Nu skall vi se om det dyker upp några pengar också. Enligt kundtjänst så är några order på gång för leverans, varav den ena är från ”Sommarens lagerrensning”. Då är det bara att hoppas att leveranserna stämmer… Det är ju tråkigt att man skall behöva lägga så mycket tid, och ligga ut med sina pengar i månader.

    Jag kommer inte att beställa mer än sporadiskt så länge det inte fungerar bättre. Men jag kan inte låta bli att hoppas på att det skall gå att handla då och då utan att det, som någon kallade det, förlita sig på ”Sydafrikanska Vinlotteriet”.

    /Janne

  4. Distributionsproblemet beror på obetalda fraktfakturor från Bring Express. Vinleveranser från Sydafrika finns lagrade i Jönköping i väntan på att Bring Express ska få sina fakturor betalda.
    Därefter sker istribution i Sverige

  5. Pingback: Bring Express och Sydafrikanska Vinklubben « rata.se

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *