I veckan fick vi beslutet från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Se det ursprungliga inlägget här. Ganska väntat så blev det avslag på vår yrkan eftersom vi inte klagat i tid. Tanken med anmälan var ändå framför allt att vara tydliga i vårt missnöje med resebyrån, speciellt den behandling som vi fick när vi framförde våra synpunkter på de brister som vi fann i bokningarna. Det som retade mig mest var att vi dagen efter ett telefonsamtal med VD, där jag bland annat sa att vår relation med resebyrån var över, fick ett presentkort som endast gällde för inköp från Sydafrikaresor. Med detta presentkort ansåg de att vi blivit kompenserade, trots att de borde insett att vi aldrig skulle använda det. För oss kändes det mest som en förolämpning.
Resebyrån har säkert nöjda kunder, men fortfarande kan de få kunder missnöjda. Detta inlägg såg jag idag. Det påstås att bakom varje synlig missnöjd kund så finns det tjugotre som inte hör av sig. Då är det ju bara att multiplicera 😉
Till sist måste jag ännu en gång understryka att vi hade en fantastisk resa i Sydafrika. Där finns allt vi uppskattar: Fantastisk mat och dryck, storslagna upplevelser med djur och natur, samt inte minst väldigt trevliga människor!