Idag hade Teliabutiken på Kungsportsplatsen i Göteborg nyöppning efter renovering av butiken. Man lockade med ett antal fina erbjudanden och det stod drygt 40 människor i kö när de öppnade kl 10. Vi hade åkt in för att köpa en HTC Desire till ett fördelaktigt pris och lyckades vara där i tid så att det skulle vara möjligt att få en av de 40 telefonerna som erbjöds för 995:-. Jag fick nummer 44 och kollade med tjejen som delade ut kölapparna hur det skulle fungera. Det fanns 40 produkter av varje sort för det pris som angetts. Om fyra före mig inte köpte en Desire så skulle det gå vägen och det kändes hoppfullt.
När det var ungefär tio nummer kvar till mig så råkade jag höra att telefonerna var slut. Inte ens mannen som hade nummer 31 hade fått någon! Han hade stått i kö på sina kryckor och var minst sagt besviken, precis som jag och många andra. Efter att ha varit så noga att dela ut kölappar så lät man flera personer per kölapp handla. Då föll ju hela det erbjudande som man utlovat platt till marken.
Hoppas att butikschefen inser sitt fel och kommer med ett minst lika bra erbjudande till de som känner sig lurade. Jag har sparat min kölapp och hoppas att alla andra lurade också gjort detta.
Hej!
Jag håller med dig vad du har skrivit här, själv hade jag nr32
men fick ej någon telefon dom tog slut vid nr 25
Det är förjävligt att göra så mot kunderna själv stog jag i kön 25 minuter innan dom öppnade och sedan tog det 30 minuter innan man kom fram men då vad dom redan slut.
Botten Telia
Hej!
Jag förstår din och övriga kunders frustration och jag beklagar att du känner dig lurad. Dock är det så att erbjudandet gäller en per kund och inte en per kölapp. Om en familj eller ett kompisgäng kommer in och består av tre-fyra personer så är det alltså fullt möjligt att de bara tar en kölapp, men att de köper fler än en vara. Detta är också förklaringen till att det inte fanns till exempel telefoner till alla som stod i kön på Kungsportsplatsen idag.
Vänliga hälsningar
Hans G Larsson
Informationsansvarig
Kundrelationer, Telia
Hans!
Det må så vara, men då skall inte den som står och distribuerar lapparna säga något annat! Jag frågade henne specifikt hur det hela skulle fungera.
Hej igen!
Detta stämmer inte med butikschefens bild. Antingen så har hon som svarande dig missuppfattat din fråga eller så svarade hon fel, vilket i så fall är beklagligt.
Trevlig helg och vänliga hälsningar
Hans G Larsson
Sammanfattningsvis så har Teliabutiken missat i kommunikationen med sina kunder. Vi var flera som hade uppfattat hur det skulle fungera och vi kände oss lurade när det blev på ett annat vis.
Nu är det upp till Telia att visa att de värdesätter sina kunder. Det finns tydligare sätt att göra det än att beklaga händelsen i en kommentarsruta…
Ett par veckors tystnad indikerar att Telia inte tycker att det gör något med ett gäng besvikna kunder. De har väl tillräckligt många ändå kanske de tänker. Att Hans G Larsson ”beklagar” det som inträffat hjälper ju föga när flera har reagerat på att de inte hållit vad de utlovat. Ett alternativ erbjudande kunde man ju bjuda på till de berörda kan man tycka…