En helgeredsbo har pratat med en trafikplanerare på Västtrafik. Tydligen var trafikplaneraren upplärd av någon PR-byrå i gamla Östeuropa. Resonemanget går tydligen ut på att så länge de missnöjda kunderna inte får gehör så minskar riskerna för att andra missnöjda kunder tycker det är värt att klaga.
Jag vet inte hur Västtrafik ser på sina kunder, men om man inte kan låta en buss stanna till som redan har sin rutt förbi en hållplats så vet jag inte hur de har tänkt sig att skaffa fler resande. Men just det ja, jag glömde ju att de älskar bilister. Då är det ju bättre att alla tar bilen och bidrar till skatteintäkterna. Då kan man ju dessutom skrota de där rostiga spårvagnarna som italienarna har lurat på oss.
Men ni verkar ju ha glömt av hur de va innan dom ändrade, dom gjorde detta flr att lät5ta på trycket och om ni borde be om nåt så är de fler turer till 22 och 36an inte tvärtom. förstår inte hur folk tänker ibland